KONEC NEPOŘÁDKU, ANEB ORGANIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ

30.04.2023

Zdravíme všechny zapálené lektory, jsme tady opět s dalším článkem. Dnes bychom vám chtěli předat pár tipů, jak si co nejlépe zorganizovat učební pomůcky, aby příprava na hodinu zabrala jen zlomek času.

Jak jistě víte, tak při práci s dětmi je důležité mít dokonale strukturovanou každou hodinu, pro kterou budete potřebovat i mnoho podkladů. Na každou lekci doporučujeme všechny výukové materiály k jednomu tematickému celku (kartičky, flash cards, bingo losy, tematické příběhy...) uložit do průhledné plastové obálky označené štítkem pro lepší orientaci.

Jednotlivé obálky pak umístíte do šanonů, které jsou označeny ročníkem, do kterého patří.

Pro rychlou orientaci, je kromě popisků, více než vhodné šanony barevně rozlišit dle ročníků tak, aby se například shodovaly s barvou učebnice pro daný ročník (v případě Interaktivní angličtiny červený šanon pro první ročník, modrý pro druhý, fialový pro třetí…).

Pomůcky, které se vám do šanonu nevejdou (např. plakáty A1) srolujete a umístíte do krabice či koše. Na rubovou stranu plakátu si poznačíte název tématu a v případě potřeby vytáhnete.

Určete si i speciální box na rekvizity, které budete využívat při tematických hodinách jako jsou například Velikonoce, Vánoce, hudební nástroje, říše zvířat a další. Nezapomeňte ho popsat tak, abyste při hledání správných pomůcek před lekcí nemuseli otevírat jeden box za druhým 😊

Doufáme, že jsme vám pomohli a příprava na každou hodinu bude teď úplná hračka.


Chcete znát další rady a tipy pro zefektivnění vašich kurzů angličtiny? Přihlaste se k odběru tady ;-)