SKVĚLÝ TRIK, JAK VYŘEŠIT ROZPTÝLENÍ DĚTÍ OKOLNÍMI PODNĚTY

26.02.2024

Dnes jsme si pro vás přichystali trochu netradiční téma. Rozebereme si situaci, kdy výuka angličtiny je trochu zapeklitější a okolní prostředí může naše snahy komplikovat.

Naše lektorka Adélka vede kurzy Interaktivní angličtiny v Českých Budějovicích a děti jsou pod jejím vedením opravdu spokojené.

Nicméně na začátku se Adélka potýkala s překážkami, které na ni v učebně číhaly. Prostory, kde kurzy probíhají, jsou součástí mateřské školky, takže jde o typickou hernu se spoustou hraček, které nejsou vhodné pro klidnou a soustředěnou výuku. Z počátku byla pozornost dětí velmi roztříštěná, protože všechny ty neokoukané hračky jsou přece velkým lákadlem.

Adélka naštěstí umí čelit výzvám a dokázala se s touto situací vypořádat. Lektorka představila dětem nový přístup, který spočíval v tom, že každé dítě si na začátku lekce smělo vybrat jednu hračku, u které si zapamatovaly, odkud ji vzaly a mohly si ji nechat u sebe až do konce lekce.

A tady se Adélka rozhodla přistoupit k celé situaci trochu jinak.

Využívání hraček jako výukových pomůcek se během lekce ukázalo jako skvělá strategie. Každá hračka se stala předmětem zájmu nejen jako objekt k hraní, ale jako klíč k novému slovíčku či frázi.

"This is a car and this a doll", tímto způsobem se prostá interakce s hračkou proměnila ve výukovou chvíli, která byla jak přirozená, tak zapamatovatelná.

Děti, které byly zpočátku rozptýlené, se najednou staly zapojenými a motivovanými.

Po skončení hodiny děti hračku vrátily zpět na místo. Lektorka zkrátka dokázala, že i v prostředí plném potenciálních rozptýlení lze najít cestu k efektivní výuce. Využila toho, co bylo na dosah, a obrátila to ve prospěch lekce.

Doufáme, že vás tato naše malá případová studie zaujala. Pokud vás zajímají další tipy pro zefektivnění vašich kurzů angličtiny, přihlaste se k odběru našeho blogu zde.